Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Kotleciki z dorsza

Autorka 12:51 , , , , , , ,

Poza paluszkami rybnymi, kotleciki są jedyną formą podania ryby mojej córeczce, a więc zaczęłam robić je coraz częściej. Zdarza się także, że nadaję im rozmaite kształty przez wycinanie wykrawaczką do ciastek tuż przed nałożeniem na patelnię. Tak jest dla niej ciekawiej i chętniej je zjada. Są smaczne również dla nas, ale moje dziecię aktualnie przechodzi okres jakiegoś żywieniowego buntu i coś, co smakuje jej jednego dnia, kolejnego już nie ma ochoty wziąć nawet do ust :/ Tak więc wymusza na mamie kreatywność w tworzeniu obiadów.

Kotleciki dość klasyczne, choć zamieniłam część bułki tartej na otręby żytnie, aby przemycić jak najwięcej wartości odżywczych i poprawiających trawienie, również z myślą o sobie w tym dość kapryśnym żywieniowo dla mnie momencie życia.

SKŁADNIKI:
(2-3 porcje)
  • filet z dorsza (ok. 250 g)
  • 2 łyżki otrębów żytnich
  • 2-3 łyżki bułki tartej
  • 1 jajko
  • przyprawa uniwersalna lub sól i pieprz
  • ok. 1/2 łyżki koperku (może być suszony)


PRZYGOTOWANIE:
Oczyść rybę, osusz papierowym ręcznikiem. Pokrój na nieduże kawałki i przełóż do misy blendera lub maszynki do mielenia. 
Zmiel rybę wg upodobania (u mnie mocno, na gładką masę).

Przełóż do miski i wymieszaj z jajkiem, bułką, otrębami i przyprawami. 

Rozgrzej olej rzepakowy na patelni i smaż po kilka minut na każdej ze stron niewielkie kotleciki.

Przed smażeniem, jeśli chcesz uatrakcyjnić dziecku posiłek, możesz z masy uformować różne kształty lub wycinać je wykrawaczkami do ciastek/lukru.

Podawaj z ulubionymi dodatkami: makaronem, ryżem, kaszą, ziemniakami.
Dla dorosłych polecam w zestawieniu z sosami: musztardowo-cytrynowymcytrynowym, kaparowym, śmietankowo - koperkowym.

Smacznego!


Wypróbuj również:

0 komentarze

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!