Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Sos musztardowo - cytrynowy do ryby

Autorka 13:36 , , , , , ,

Idealny sos do pieczonej ryby. Inspiracją był przepis na sos z książki "Ryby są super". Ja do swojego nie dodałam wina (żeby móc podać go dziecku), ale myślę, że oryginał wzbogacony białym winem nabrałby ciekawego aromatu. Ja użyłam musztardy miodowej zamiast musztardy chrzanowej, żeby sos był ciut słodszy. Muszę go wypróbować.
Przepis, jaki Wam przedstawiam jest oparty i wynika z inspiracji przepisem ze wspomnianej książki, jednak nieco zmienionym. Sos jest wyrazisty i w zupełności wystarczy jako dodatek do dwóch porcji pstrąga lub innej ryby.

SKŁADNIKI:

  • sok z 1 cytryny
  • 3 schłodzone żółtka (duże jajka "L")
  • 100 ml oliwy z oliwek
  • 1 łyżka musztardy miodowej
  • 1 łyżeczka miodu (opcjonalnie)
  • pieprz świeżo mielony
PRZYGOTOWANIE:
Do niewielkiego garnka wlej sok z cytryny i dodaj żółtka. Wymieszaj trzepaczką aż płyn się ujednolici. Podgrzewaj na małym ogniu cały czas energicznie mieszając trzepaczką, aby jajko się nie ścięło. W momencie, gdy sos zgęstnieje, wyłącz palnik lub odstaw garnek i dodaj oliwę z oliwek. Wymieszaj aż sos zgęstnieje ponownie i nabierze ładnego połysku. Dodaj musztardę i miód, pieprz i wymieszaj aż do uzyskania kremowej konsystencji.
Sos podawaj ciepły.

Smacznego!

Wypróbuj również:

0 komentarze

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!