Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Jogurtowe muffiny z jagodami i orzechami włoskimi

Autorka 15:52 , , , , , , , , , , ,


Pomysł na takie połączenie smaków znalazłam na blogu: malacukierenka.pl. Zmodyfikowałam go jednak odrobinę, bo kiedy zaczęłam mieszać składniki okazało się, że nie mam mąki ziemniaczanej :/ Brak zapału do biegania do sklepu zwalam na swoje kiepskie samopoczucie, ale opłaciło się. Mąkę ziemniaczaną zastąpiłam budyniem w proszku. W końcu tam sporo skrobi :) Niechcący wyszło super aromatycznie!

Takie muffiny z jogurtem są zdecydowanie smaczniejsze od tradycyjnych. Są dużo delikatniejsze.

SKŁADNIKI:
(12 sztuk)
  • 2/3 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki budyniu śmietankowego w proszku
  • 0,5 szkl. cukru
  • garść jagód
  • szczypta soli
  • 1/3 szklanki oleju
  • 3 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
  • 2 garści posiekanych orzechów włoskich
  • pół łyżeczki sody
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko



PRZYGOTOWANIE:
Rozgrzej piekarnik do 180 stopni.

W jednej misce wymieszaj suche składniki: mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sodę, sól, budyń, część orzechów (pozostaw trochę do posypania na wierzchu).
W drugiej misce wymieszaj mokre składniki: jogurt, olej, jajko.

Do miski z mokrymi składnikami dodaj suche i wymieszaj niezbyt dokładnie łyżką. Dodaj jagody i zamieszaj delikatnie.

Masę nalewaj do foremki - do 3/4 głębokości dołeczków. Wierzchy muffinek obsyp pokruszonymi orzechami.

Piecz ok. 15 - 20 min w temp. 180 stopni z termoobiegiem.

Smacznego!


UWAGA! TUTAJ ZNAJDZIESZ WYPRACOWANY PRZEZE MNIE PRZEPIS NA IDEALNIE WIGLOTNE I DŁUGO UTRZYMUJĄCE ŚWIEŻOŚĆ CIASTO MUFFINKOWE

Wypróbuj również:

2 komentarze

  1. wyglądają świetnie i bardzo dobry pomysł z budyniem,
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wygląd! Te orzechy nadają całego smaku. Pyszota!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!