Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Bruschetta z pomidorami i miętą

Autorka 13:02 , , , , , , , , , , , ,

Taka, nieco odmieniona, wersja klasyki z włoskiej kuchni. Wypróbowana po raz pierwszy u koleżanki. Przepis nieco zmodyfikowałam i przyspieszyłam metodę podania tych grzanek, ale kompozycja smaków, która mnie tamtego wieczora urzekła pozostała. Nie sądziłam, że połączenie mięty z pomidorami i bazylią może przynieść taki wspaniały efekt. Zachęcam do spróbowania!

Składniki
  • tarty ser żółty o wyrazistym smaku
  • 1 duży pomidor
  • oliwa z oliwek
  • świeża bazylia (wg upodobania)
  • świeża mięta (w mniejszej ilości niż bazylia)
  • duża bagietka
  • pieprz
  • sól
Przygotowanie:
Bagietkę pokrój na skośne kromeczki i podgrzewaj na małym ogniu na patelni bez tłuszczu (lub na ruszcie piekarnika/grilla) do czasu zarumienienia. Pilnuj, aby się nie przypaliły!

Pomidora pokrój w drobną kostkę, wymieszaj z oliwą i poszarpanymi liśćmi ziół. Ja swoich pomidorów nie soliłam, nie lubię tego robić, bo uważam, że dobry pomidor ma wspaniały smak bez soli. Możesz dodać odrobinę świeżo zmielonego pieprzu. Dodaj ser i wymieszaj.

Na gorące kromki bagietki nakładaj łyżeczką mieszankę pomidorów z ziołami i serem.

Wspaniała przekąska. Cudnie smakuje do wina ;)

Smacznego!

Wypróbuj również:

1 komentarze

  1. Na taką przekąskę do wina na pewno się skuszę :)

    Pozdrawiam i zapraszam również do siebie: kulinarnyblog.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!