Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Bruschetta klasyczna z szynką parmeńską

Autorka 20:59 , , , , , , , , , , , ,


Cudowna przekąska, którą poznałam 4 lata temu w jednej z włoskich restauracji w Kanadzie. Od tamtej pory jestem w niej zakochana i robię niemal co seans filmowy :) Ostatnio pokusiłam się o wzbogacenie klasyki cudny bonus (zainspirowana poczynaniami Dusi, zresztą ;) A bonusem jest fantastyczna szynka parmeńska ;) U mnie zestaw 2 mieszanych rodzajów bruschettas: klasyczna, pomidorowa + wzbogacona o tę właśnie wspaniałą szynkę.

Składniki:
  • kilka niedużych plasterków szynki parmeńskiej
  • 2 duże pomidory
  • oliwa z oliwek
  • świeża bazylia (wg upodobania)
  • duża bagietka
Przygotowanie:
Bagietkę pokrój na skośne kromeczki i podgrzewaj na małym ogniu na patelni bez tłuszczu (lub na ruszcie piekarnika/grilla) do czasu zarumienienia. Pilnuj, aby się nie przypaliły!

Pomidory pokrój w drobną kostkę, wymieszaj z oliwą i poszarpanymi liśćmi bazylii. Ja swoich pomidorów nie soliłam, nie lubię tego robić, bo uważam, że dobry pomidor ma wspaniały smak bez soli. Możesz dodać odrobinę świeżo zmielonego pieprzu.

Na podgrzane kromki bagietki nakładaj łyżeczką pomidory. Na co drugą nakładaj zwinięty plasterek szynki, dekorując go mniejszą ilością pomidorków.

Wspaniała przekąska. Cudnie smakuje do winka ;)

Smacznego!

Wypróbuj również:

0 komentarze

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!