Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Pierogi z kaszą gryczaną

Autorka 10:49 , , , , , , ,

Te pierogi przygotowałam z czystej ciekawości. Lubię pierogi w każdej postaci, lubię kaszę gryczaną, więc postanowiłam to połączyć :)
Ja przygotowałam pierogi z kaszy ugotowanej, na sypko. Wydaje mi się, że lepszym pomysłem będzie zmielenie kaszy po ugotowaniu, aby nie wysypywała się z pierogów.
Przepis na ciasto na gotowane pierogi zaczerpnęłam z książki "Kuchnia Polska Hanny Szymanderskiej".

SKŁADNIKI:
(4 porcje)

  • 400 g mąki pszennej
  • 2 surowe jajka
  • 2 łyżki stopionego masła
  • sól
  • letnia, przegotowana woda
  • kasza gryczana 100 g
  • ok. 4 łyżek startego żółtego sera
  • pęczek świeżej bazylii
  • łyżka sosu sojowego

PRZYGOTOWANIE:
Mąkę przesiej na blat lub stolnicę, wbij na środek jajka, wlej masło, dodaj sól. Wyrabiaj ciasto dodając wody. Kiedy ciasto będzie już gładkie i elastyczne, owiń je ściereczką i zostaw je na ok. 30 minut. 

Ugotuj kaszę gryczaną, dodaj sos sojowy i tarty ser. Wymieszaj ze świeżymi ziołami. Dopraw do smaku. 
Polecam zmiksować całość przed zawijaniem w pierogi.

Posyp stolnicę mąką i rozwałkuj ciasto. Wycinaj kółka, wypełnij farszem i zawijaj pierogi. 
Gotuj na osolonym wrzątku, na wolnym ogniu, przez kilka minut do wypłynięcia.

Podawaj ciepłe, z zasmażką z cebuli, wędzonki lub z sosem czosnkowym.

Smacznego!

Wypróbuj również:

4 komentarze

  1. Muszę zrobić wyglądają świetnie.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam, ja dodaję do farszu także podsmażoną cebulkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierogów z kaszą jeszcze nie robiłam, trzeba to zmienić!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!