Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

nie-PIZZA

Autorka 22:00 , , , , , , , , , , , , , ,

Niby pizza, ale przyjmując, że podstawą pizzy jest przede wszystkim drożdżowe ciasto - pizzą to moje danie nie jest. Podstawą tutaj jest ciasto francuskie. Zwykłe, z rolki, ze sklepu. Dzięki temu, że jest lżejsze, można cieszyć się całym "farszem" bez bolącego z nadmiaru ciacha brzucha :)

Składniki:
  • 1 ciasto francuskie
  • 4 plastry czerwonej papryki
  • 1/4 opakowania mrożonego szpinaku
  • ser mozzarella - wg upodobania
  • 1 chuda mała kiełbaska
  • 1/2 cebuli (u mnie czerwona)
  • 1/2 puszki kukurydzy 
  • 4 płatki suszonych pomidorków
  • 4 nieduże pieczarki
  • 2 łyżki ketchupu
  • oregano suszone (u mnie Prymatu)
  • 1/2 łyżeczki czosnku granulowanego (u mnie Prymatu)
  • łyżeczka oliwy
  • 1 jajko
  • łyżka masła

opcjonalnie:
papryczka jalapeño

Przygotowanie:

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni (jeśli używasz termoobiegu, jeśli nie - zwiększ do 200).

Ciasto francuskie rozłóż na blasze, na dodanym pergaminie. Aby ciasto nie wyrosło zbyt mocno, należy je nakłuwać widelcem. Rozmąć jajko i smaruj nim wierzch ciasta - dzięki temu ładnie się zarumieni.
Ciasto piecz wg wskazówek na opakowaniu - do momentu kiedy zacznie się rumienić.

W czasie pieczenia ciasta przygotuj pozostałe składniki:
Na maśle usmaż szpinak, przyprawiając go do smaku. Odstaw.
W oddzielnej miseczce wymieszaj: ketchup, oliwę, czosnek i oregano (pamiętaj, aby wsypując oregano, rozetrzeć je w rękach - dzięki temu uwolni swój aromat). Odstaw na bok.
Kiełbaskę pokrój w plasterki i usmaż na chrupiąco.
Paprykę pokrój w poprzek w "plasterki".
Cebulę pokrój w półplasterki.
Suszone pomidorki pokrój w paseczki.
Pieczarki umyj i pokrój w plasterki.

Po upieczeniu ciasta, odstaw je i posmaruj sosem ketchupowym.
Następnie nakładaj szpinak - jak wolisz, albo partiami (ja tak zrobiłam), albo posmaruj jako kolejną warstwą.
Pozostałe składniki układaj na "pizzy", na wierzch starkuj mozzarellę.

Całość wstaw do piekarnika i piecz jedynie do stopienia sera.

Smacznego!

Wypróbuj również:

1 komentarze

  1. ciekawy pomysł :) może to troszkę tartowate? :) na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!