Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Rolada serowa mojej Mamy

Autorka 14:06 , , , , , , , , , , , , , , ,

Dziś proponuję Wam pyszność, która gości u nas już od kilku lat. Przeważnie pojawia się na stole z okazji Świąt. Nie tylko Bożego Narodzenia, ale i Wielkanocnych. Tę "tradycję" zapoczątkowała moja Teściowa. Ona też uczyła mnie jak taką roladę przygotowywać. Wiem od niej, że podstawą w tej przekąsce jest dobry, tłusty ser. Kiedyś korzystała z "Liliputa". Z czasem roladę zaczęła też robić moja Mama. Ona roladę robi z innego sera, najczęściej Gouda. Obie, choć się różnią, są pyszne! Dziś proponuję Wam tę, którą robi moja Mama. 

Składniki:
  • 500 g żółtego sera tłustego (podlaski, gouda)
  • 100 g śmietankowego serka topionego
  • szczypiorek
  • natka pietruszki
  • ugotowana marchewka
  • 1 jajko ugotowane na twardo
  • 0,5 puszki groszku konserwowego
  • 150 - 200 g szynki (lub innej chudej wędliny)
  • 50 g miękkiego masła
  • pieprz
Przygotowanie:
Zioła, jajko, szynkę i marchewkę pokrój w drobną kostkę. Przesyp do miseczki, dodaj groszek. Dodaj miękkie masło i serek topiony. Wymieszaj, rozcierając (najlepiej widelcem) na gładką masę. 

Do około 2 litrów wrzątku wrzuć zawinięty w folię (torebka foliowa lub oryginalne opakowanie) ser żółty i gotuj tak przez około 5 minut. Ser powinien zmięknąć. Wyjmij go z torebki i rozwałkuj na niezbyt gruby placek. 

Rozłóż folię aluminiową (najlepiej grubą), na nią rozściel placek sera i smaruj go przygotowaną masą. Całość szczelnie zawiń folią aluminiową i dostaw do lodówki (najlepiej na noc). Po zastygnięciu i schłodzeniu rolada nadaje się do krojenia. Świetnie smakuje jako przekąska, na kanapki lub jako dodatek do mięs.

Smacznego! 

Wypróbuj również:

7 komentarze

  1. Pysznie wygląda! Będę musiała wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zapisałam! brzmi baardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny pomysł , takiej rolady jeszcze nie widziałam, bardo dobry pomysł na świąteczny stół:)

    OdpowiedzUsuń
  4. w następnym tygodniu biorę się za zrobienie tej roladki ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. czy tarty ser moze byc ma 500 gr

    OdpowiedzUsuń
  6. niestety, wydaje mi się, że tarty ser zupełnie się nie nadaje, ponieważ musi to być masa bardzo jednolita, a nie jestem pewna czy z tartego się taką uzyska. Tarty może się zbyt szybko rozpuścić i pozostanie mocno płynący, a w przypadku tej rolady ser na zewnątrz powinien być zbity i dać się kroić jak normalny żółty ser. Jeśli chcesz próbować z tartym to daj znać jak wyszło. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!