Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Kotleciki z kaszy gryczanej

Autorka 23:12 , , , , , , , , ,

O to danie prosił mnie Mąż. Dawno temu spróbował tych kotlecików w pewnej klimatycznej knajpie na Saskiej Kępie. Wszystkim Panom wtedy bardzo (podobno) smakowały. Zaznaczyć muszę, że mój Mąż kaszy gryczanej nie znosi, ale taka jej odsłona bardzo mu podpasowała :) Na całe szczęście znalazła się Marta, która odnalazła, później przetestowała przepis i podzieliła się nim ze mną. Kotleciki okazały się idealne. Mi również BARDZO smakowały. Zajadała się nimi też nasza Malucha, więc nie czekajcie i kręćcie!


Składniki:
  • 200 g kaszy gryczanej
  • 100 g pora (gł. biała część)
  • 1 cebula
  • 100 g sera żółtego
  • 2 łyżeczki sosu sojowego
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 2 duże jajka
  • 4-5 łyżek bułki tartej
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • sól
  • pieprz
  • masło i olej do smażenia
Przygotowanie:
Kaszę ugotuj wg przepisu na opakowaniu, w lekko tylko osolonej wodzie. Ostudź i zmiksuj blenderem (ja nie rozdrabniałam jej na zupełnie drobną masę, bo bardzo lubię konsystencję kaszy).

Pora pokrój drobno i duś na maśle do miękkości.
Cebulę pokrój w drobną kostkę i zeszklij na oleju.
Ser zetrzyj na tarce o grubych oczkach.

Połącz kaszę z cebulą, porem, serem, natką, przyprawami i jajkami. Zagęść bułką tartą do uzyskania masy przypominającej kotlety mielone - musi się dobrze sklejać. 

Formuj kotlety lub płaskie placuszki i smaż na rozgrzanym oleju.

Podawaj z ulubionymi surówkami, chłodnikiem lub sosami. Świetnie nadaje się sos tzatiki, czosnkowym lub paprykowy.

Smacznego!

Wypróbuj również:

2 komentarze

  1. pomysłem byłam zaskoczona, ale chętnie wypróbowałam przepis. Smak dość zaskakujący, choć dla mnie nie było różnicy, czy przypomina samą kaszę gryczaną czy nie, bo kaszę bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
  2. robię podobne tylko bez sera żółtego i pora, na pewno wypróbuje, my jemy z sosem grzybowym lub pomidorowym

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!