Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Tzatziki

Autorka 21:47 , , , , , , , , ,

Ukochany nasz dodatek do wszystkiego - chipsów, ziemniaczków, placków ... 
Bardzo często przygotowuję go z dodatkiem po prostu gotowej przyprawy. Jak dla mnie najlepiej sprawdza się Prymatowa. Idealne kawałeczki czosnku, idealne proporcje składników. 
Tu jednak przepis na całkowity home-made:

Składniki:
  • 0,5 l gęstego jogurtu
  • 1 nieduży świeży ogórek
  • 2 ząbki czosnku
  • pęczek koperku
  • sól
  • pieprz świeżo mielony
Przygotowanie:
Ja preferuję ogórek ze skórką - ma najwięcej aromatu i pozostawia ładny kolor w sosie.

Umyj ogórek i zetrzyj go na tarce z drobnymi oczkami. Posyp solą. Odsącz.

Dodaj wyciśnięty czosnek, pieprz i koperek.

Całość zalej gęstym jogurtem.

Możesz też dodać łyżkę lub dwie majonezu - dzięki temu będzie bardziej wyrazisty w smaku i gęstszy (świetny do chipsów).

Smacznego!

Wypróbuj również:

3 komentarze

  1. Ngdy nie jadłam, ale zapewne jest pyszny ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wg greków ogórka nie powinna się solić, tylko już cały sos :) tak mi na ostatnich warsztatów powiedziano, choć sama tak robiłam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!