Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Łazanki z grillowaną cukinią

Autorka 21:22 , , , , , , , , , ,

Łazanki to rodzaj makaronu, który kojarzy mi się jednoznacznie - z kutią, łazankami z makiem, bakaliami i miodem = świętami Bożego Narodzenia. Tym razem musiałam wykombinować coś innego. Z pomocą przyszedł mi przepis na opakowaniu tegoż makaronu :) Zmodyfikowałam go oczywiście (nie byłabym sobą, gdybym odtworzyła wszystko dosłownie). Z taki obiadkiem zagościliśmy u znajomych. Nawet ich 2 latka, po spróbowaniu, stwierdziła: "pycha", więc wszystkie inne komentarze są chyba zbędne ;) Zapraszam, jeśli macie jeszcze jakąś cukinię do przetworzenia ;)



Składniki:
(dla 4-5 osób)
  • 0,5 dużej cukinii
  • opakowanie makaronu łazanki (quadretti)
  • 5 plasterków szynki (lub innej wędliny)
  • oliwa z oliwek
  • 2 łyżeczki pesto (ze słoiczka lub z przepisu)
  • przyprawa do grilla (u mnie Klasyczna Prymatu)
  • sól
Przygotowanie:
Rozgrzej piekarnik do 150 stopni (lub patelnię grillową, ewentualnie grilla). 

Cukinię pokrój w grube plastry i posyp przyprawą. Upiecz na ruszcie do zmięknięcia (jeśli pieczesz w piekarniku, użyj opcji grillowania). 

Ugotuj makaron, osącz i przesyp do dużego garnka. Polej oliwą i pesto. Wymieszaj. 
Na suchej patelni usmaż wędlinę i dodaj do makaronu. 
Plastry upiezczonej cukinii pokrój w "czwórki" (jeśli skórka jest zbyt twarda, aby przyjemnie się ją gryzło, zdejmij ją. Z upieczonej cukinii powinna zejść łatwo). Dodaj do makaronu i wymieszaj.

Możesz jeszcze przed podaniem zapiec z żółtym serem.

Podawaj z ulubionym dipem, u nas tzatziki (mój przepis TUTAJ)

Smacznego!




Wypróbuj również:

1 komentarze

  1. mi te się kojarzy ze Świętami ;) Twoja wersja nie-świąteczna prze-apetyczna ;)
    pozdrawiam ciepło!
    Szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!