Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Macarpone z orzechami i karmelem

Autorka 21:55 , , , , , , ,

Nareszcie znalazłam chwilę na samodzielne wykonanie deseru, który poznałam podczas I półfinału Blogerchefa, w którym miałam zaszczyt wziąć udział. Autorką przepisu jest Laura z bloga Cafe Babilon. W oryginale Laura użyła orzechów laskowych, ale ja postanowiłam dać deserowi bardziej wyrazisty smak przez dodanie orzechów włoskich. Polecam też, tuż przed podaniem, polanie deseru likierem kawowym, który nada mu jeszcze więcej charakteru ;)

Składniki:
(4 małe porcje)
  • 250 g serka mascarpone
  • 2 łyżki słodkiej śmietany
  • 50 g orzechów włoskich
  • 1/4 szklanki cukru trzcinowego


Przygotowanie:
Orzechy upraż na patelni lub w piekarniku.

Oddzielnie przygotuj pergamin, na którym będziesz przygotowywać ozdoby karmelowe.
Na rozgrzanej patelni rozpuść całkowicie cukier. Łopatką rozciągaj szybko na pergaminie warstwy karmelu. Pozostaw do ostygnięcia.

Karmel pokrusz razem z orzechami.

Serek wymieszaj ze śmietaną, dodaj orzechy i podawaj.

Naprawdę, polecam polanie likierem :)

Smacznego!

P.S. Pozdrawiam Autorkę :)

Wypróbuj również:

7 komentarze

  1. Piękny Ci wyszedł - uważam, że z tym likierem trafiłaś rewelacyjnie...
    Dziękuję za pozdrowienia i również gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny i szybki deser. Koniecznie do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię desery na bazie mascarpone, będę musiała wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skąd ja to znam? :) Też jest na mojej liście "do zrobienia".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znamy to z tego samego źródła ;) Polecam dodanie likieru kawowego! :)

      Usuń
  5. Mmm chętnie bym zjadła, bo wygląda bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!