Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Dżem z cukinii

Autorka 20:59 , , , , , , ,

Przyznam, że kiedy po raz pierwszy go spróbowałam i nie zostałam poinformowana z czego jest ten dżem, nie zgadłabym, że właśnie z cukinii. Pierwsze moje skojarzenie: pomarańcze, ale aromat nie do końca ten, kolejne: byłam w kropce :) Aromat nie pozwalał mi trzeźwo przewidzieć co jest bazą tego dżemu. A to proszę, taka niespodzianka :)

Polecam. Przepis i dżemik dostałam od Mamy.

Składniki:
  • 2 kg cukinii
  • 80 dag cukru
  • 2 cytryny
  • 1 pomarańcza
  • żelfix
Przygotowanie:
Umyj i obierz cukinię. Pozbaw ją nasion i pokrój w grubą kostkę. 

Zasyp cukrem i odstaw na 5-6 godzin.

Wyszoruj cytrusy w gorącej wodzie i osusz. 
Cukinię smaż w rondelku na niewielkim ogniu cały czas mieszając. Pod koniec zetrzyj skórkę z cytryny i dodaj do cukinii, następnie dodaj sok z obu cytryn. Pomarańczę pokrój na drobne kawałki i dodaj do reszty. Wymieszaj.

Gorący dżem nakładaj do wyparzonych słoików i pasteryzuj przez 15-20 minut.

Smacznego!

Wypróbuj również:

5 komentarze

  1. przepis wypróbowany! cos mi się wydaje, że zagości na stałe w kuchni w sezonach cukiniowych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dżem może być smaczny , mam tylko pytanie w którym momencie dodać żelfix ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!