Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Potrawka z indyka ze szpinakiem dla Bobasa

Autorka 19:46 , , , , , , , ,

Składniki:

  • podudzia z indyka (10g) 
  • łyżeczka szpinaku 
  • kleik kukurydziany (do zagęszczenia) 
  • łyżeczka kaszy manny (gluten) - na 120 ml wody 

Przygotowanie:
Mięso i szpinak przygotowałam wcześniej, dziś użyłam zamrożonych porcji. Przygotowanie to gotowanie poszczególnych składników na parze. Mięsko - około 20 minut, szpinak - 10-15. Ugotowane składniki miksujemy w blenderze. Ja każdy miksowałam oddzielnie i oddzielnie porcjowałam do zamrożenia. 

Mięso najlepiej rozmrażać w mikrofali, ostatecznie w gorącej kąpieli wodnej. Wtedy nie ryzykujemy zepsuciem go w czasie rozmrażania, jakie ma miejsce gdy robimy to w temperaturze pokojowej. Rozmrażanie mięsa w wysokiej temperaturze jest szybsze i dzięki temu ograniczamy jego czas ekspozycji, w którym mogłoby być narażone na działanie drobnoustrojów. Wbrew pozorom, rozmrażanie w kuchence mikrofalowej, jak i późniejsze podgrzewanie w niej posiłków nie powoduje utraty wartości odżywczych potraw. Mikrofale działają na cząsteczki wody, więc nie musimy obawiać się utraty białek w mięsie czy części witamin w warzywach. 
Rozmrożone porcje mieszamy: 10 g mięsa, szpinak i zalewamy ciepłą, przegotowaną wodą. Potrawkę zagęszczamy kleikiem kukurydzianym. Jeśli wprowadzamy gluten do diety dziecka (po 5 miesiącu jeśli nie jest alergikiem), wystarczy dodać pół łyżeczki ugotowanej kaszy manny.

Smacznego Maluszkom!

Wypróbuj również:

0 komentarze

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!