Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Panna cotta z aronią i białą czekoladą

Autorka 12:03 , , , , , ,

Natchnienie, jak na większość słodkości, zaczerpnęłam z bloga: Moje Wypieki. Decydującym czynnikiem, który wpłynął na taki wybór była nieoceniona aronia, a właściwie zaprzyjaźnione gospodarstwo ekologiczne, specjalizujące się w jej hodowli: Eko-Ar. To od nich dostałam kilka cudności do przetestowania. Niniejszym prezentuję pierwszy pomysł na zastosowanie konfitury z aronii. 


Składniki:
  • 250 ml śmietany kremówki
  • 180 ml mleka
  • 150 g białej czekolady, połamanej
  • 30 g cukru
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 3 łyżki gorącej wody
  • konfitura z aronii BIO
Przygotowanie:
Foremki do muffin (średnica 4,5 cm) natłuść olejem.
Do rondelka wrzuć pokruszoną czekoladę, dolej śmietankę i mleko. Wsyp cukier. Całość podgrzewaj mieszając d momentu rozpuszczenia czekolady. Nie zagotuj.

Żelatynę dokładnie rozpuść w gorącej wodzie. Wlej do gorącej mieszanki mlecznej i wymieszaj.

Przelej do foremek. Odstaw do lodówki aż do zastygnięcia.

Na gotową panna cottę, wyłożoną na talerzyk, nalewaj konfiturę z aronii.


Smacznego!

Wypróbuj również:

4 komentarze

  1. Jeden z moich ulubionych włoskich deserów. Dobrze,że napisałaś żeby nie zagotować bo by nam zżółkła. Twoja jest idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam panna cottę, ale z dodatkiem białej czekolady nie jadłam :) na pewno smakuje super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością dodatek aronii bardzo uatrakcyjnił smak :) Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!