Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Muffiny z pomidorami, serem i ziołami

Autorka 14:05 , , , , , , , ,

Moje pierwsze muffiny w wydaniu "na słono". Efekt rewelacyjny. Świetne na ciepło i na zimno. Idealne na drugie śniadanie i jako przekąska do piwka :) Z drugiej strony mogą okazać się świetnym rozwiązaniem na odczarowanie dzieciom niezbyt lubianych przez nie składników. 

SKŁADNIKI:
(na 12 muffin)

  • 1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • łyżeczka przyprawy "kucharek"
  • 1 łyżeczka czosnku granulowanego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2/3 szklanki mleka
  • 1/4 szklanki oliwy
  • 1 jajko
  • 5 pomidorów suszonych z oliwy
  • 5 małych pieczarek
  • świeża bazylia
  • kiełbasa suszona - 5 plasterków
  • ser żółty, tłusty - 4 plastry

PRZYGOTOWANIE:
Rozgrzej piekarnik do 200 stopni.

W jednej misce wymieszaj suche składniki: mąki, przyprawy, proszek do pieczenia.
W drugiej misce wymieszaj mokre składniki: mleko, oliwa, jajko.

Do miski z mokrymi składnikami dodaj suche i wymieszaj niezbyt dokładnie łyżką. 
Pomidorki, pieczarki, kiełbasę i ser pokrój w bardzo drobną kostkę. Posiekaj zioła i dodaj do masy. Wymieszaj wszystko łyżką.
Masę nalewaj do foremki - do 3/4 głębokości dołeczków.

Piecz ok. 15 - 20 min.

Smacznego!

Wypróbuj również:

3 komentarze

  1. Ja niedawno też robiłam na słono - w środku starty żółty ser i posiekana szynka. Wyszło pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo je lubię:) mam podobny przepis:) fajnie Ci wyszły:)

    OdpowiedzUsuń
  3. do tej pory robiłam wytrawne ze szpinakiem, te też muszę zjeść :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!