Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Kurczak à la strogonow

Autorka 21:30 , , , , , , , , , , , , , , ,

Tę formę gulaszu uwielbiam! Niestety, nadal nie nauczyłam się prawidłowo przyrządzać wołowiny. Może i za szybko się zniechęcam, ale kiedy brak czasu na kombinacje, zastępuję "trudne" dla mnie składniki, innymi, łatwiejszymi. Zawsze sprawdza się kurczak :) Mój "strogonow" jest wprawdzie pozbawiony wołowiny i jej wywaru, ale smakuje równie dobrze :) 



Składniki:
  • 1 pojedynczy filet z piersi kurczaka
  • 3 łyżki masła
  • 0,5 szklanki wody
  • cebula
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 150 ml śmietany 18%
  • 4 małe ogórki konserwowe (lub kiszone)
  • 4 duże pieczarki
  • papryka czerwona
  • łyżka musztardy (u mnie francuska)
  • sól i pieprz
Przygotowanie:
Mięso dokładnie umyj, osusz i okroj ze zbędnych elementów. Pokrój w plasterki.
W niedużym garnku rozpuść masło, wrzuć mięso i posyp przyprawami. Zalej wodą. 
Cebulę pokrój w półplasterki i dodaj do reszty. Całość duś pod przykryciem do zmięknięcia cebuli.
Pieczarki pokrój w plasterki i dodaj do reszty. Posyp pieprzem. Całość duś do zmięknięcia pieczarek. 
Dodaj przecier pomidorowy i musztardę. 
Ogórki pokrój w plastry i dodaj do sosu. 
Paprykę pokrój w paski i pod koniec gotowania gulaszu dodaj do reszty i podgrzewaj przez 3 minuty (nie dłużej, aby skórka nie oddzieliła się od papryki). 
Po zakończeniu podgrzewania dodaj śmietanę. 

Podawaj z pieczywem, ziemniakami, kluskami, ryżem, kaszą, kuskusem lub jako sos do placków czy naleśników.

Smacznego!


Wypróbuj również:

0 komentarze

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!