Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Kukurydza gotowana

Autorka 22:43 , , , , , , ,

Niby proste, niby oczywiste, a jednak okazuje się, że wiele osób nadal ma problem z przygotowaniem tej przekąski właściwie i pysznie. Kluczem jest osłodzenie, a nie osolenie wody do gotowania i czas gotowania!


Przygotowanie:

Kolbę kukurydzy należy obrać z liści i oczyścić, przepłukać w zimnej wodzie. 
W garnku zagotuj wodę i osłodź ją łyżeczką białego cukru. 
Kukurydzę wrzucaj do wrzątku i gotuj bez przykrycia 7-10(max)! minut. Po 7 minutach warto nakłuć widelcem ziarenko, żeby sprawdzić czy zmiękło. Jeśli tak - wyjmujemy. Za długie gotowanie kukurydzy powoduje, że twardnieje i nie jest smaczna, a do kolejnego jej zmięknięcia trzeba naprawdę długo gotować.

Podawaj z masełkiem i posypaną solą :)

Smacznego!

Wypróbuj również:

3 komentarze

  1. Ja dodaję jeszcze trochę mleka-podobno jest wtedy smaczniejsza :o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tym nie słyszałam. Ciekawe czemu ma służyć mleko?

      Usuń
  2. A ja ostatnio gotowałam 15 minut i dziwiłam się, czemu nadal jest twarda;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!