Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Jajka w koszulkach - sposób niezawodny

Autorka 21:17 , , , ,

Dzielę się z Wami niezawodnym i banalnie prostym sposobem ugotowania jajek w koszulkach. Podejrzałam ten sposób w programie Roberta Makłowicza i szczerza Wam go polecam. Wprawdzie zastosowanie folii troszkę mnie zbiło z tropu, ale wydaje mi się, że nie będzie ryzyka szkodliwości jeśli użyjemy folii wyłącznie do zastosowań spożywczych na przykład woreczków do gotowania na parze.


POTRZEBUJESZ:
  • jajek
  • terebek do gotowania na parze - jedna na jedno jajko
  • garnka 
  • przypraw: pieprzu - u mnie cytrynowy i soli


PRZYGOTOWANIE:
Zagotuj wodę w dość głębokim garnku i zmniejsz moc palnika do średniej, ale utrzymuj lekkie wrzenie. 
Jajko wbij ostrożnie do torebki, zawiń ją lub zwiąż i umieść w garnku z gorącą wodą. W czasie gotowania obserwuj czy jajko równomiernie się ścina i w razie potrzeby delikatnie wymieszaj torebkę w wodzie.

Po około 3-4 minutach gotowania wyjmij torebkę i rozetnij, wykładając jajko ostrożnie na talerz. Dopraw do smaku. Podawaj ze świeżym pieczywem lub grzankami i ulubionymi dodatkami - podsmażoną na maśle kiełbaską lub z kiełkami i pomidorkami koktajlowymi.

Smacznego!

Wypróbuj również:

3 komentarze

  1. Nie wiedziałam, że są jakieś specjalne torebki do jajek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie do jajek typowo tylko do gotowania na parze - ogólnie. Kiedyś korzystałam z takich JN.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!