Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Wigilijny barszcz czerwony - bez koncentratu

Autorka 14:41 , , , , , , , ,

Bardzo aromatyczny i wartościowy barszcz. Pokochałam tę wersję odkąd po raz pierwszy wypróbowałam przepis, na który trafiłam wertując książki kucharskie z półki Edyty :* 
Barszcz robiłam wtedy po raz pierwszy i okazał się strzałem w 10! Przekonał mnie, ponieważ nie wymagał dodatku zakwasu ani koncentratu, a w praktyce okazał się bardzo prosty do przygotowania - właściwie robi się sam :) 
Ważna uwaga: należy go przygotować na dzień przed podaniem.



SKŁADNIKI:
(5-6 porcji)
  • 2 kg buraków
  • 1 kg jabłek
  • 200 g marchwi
  • 4 duże ząbki czosnku
  • 10 g majeranku
  • 4 liście laurowe
  • 4 ziarna ziela angielskiego
  • kilka ziaren pieprzu czarnego
  • 100 g suszonych śliwek (wędzone również się nadadzą)
  • 50 ml octu balsamicznego (można zmodyfikować tę ilość - zależnie od upodobań ostrości)
  • 4 l wody
PRZYGOTOWANIE:

Obierz jabłka, pokrój je na mniejsze kawałki, pozbawiając gniazd nasiennych. Przełóż do garnka. 
Marchew pokrój w słupki, dodaj do garnka.
Buraki obierz i pokrój w grube plastry, dodaj do garnka.
Czosnek pokrój w plastry i dodaj do garnka.
Do garnka nalej wodę, dodaj śliwki, liście laurowe, ziele angielskie, czosnek i dopraw majerankiem.
Dolej ocet balsamiczny (możesz zacząć od mniejszej ilości i dodawać go po ugotowaniu dla uzyskania pożądanego smaku).
Całość zagotuj i zdejmij z palnika. 
Przykryj ściereczką i odstaw na 1 dzień. 

Przed podaniem barszcz odcedź, dopraw ewentualnie do smaku solą, pieprzem, octem i zagotuj. 

Wypróbuj również:

0 komentarze

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!