Witam w mojej kuchni! Rozejrzyj się i wybierz coś pysznego ;)

Rolada szpinakowa z wędzonym łososiem

Autorka 13:03 , , , , , , , , , , ,




Rolada, której spróbowałam po raz pierwszy z okazji świąt wielkanocnych 2013. Później poszperałam w swoich wycinankach z gazet z przepisami i znalazłam! Przepis prosty, efekt wspaniały. Sprawdza się jako przystawka nie koniecznie na świątecznym stole.
Przepis pochodzi z "Claudii", jednak było w nim za mało łososia wg mnie. 

Podaję ilości zmodyfikowane wg moich upodobań :)


Składniki:
  • 450 g mrożonego rozdrobnionego szpinaku
  • 300 g wędzonego łososia
  • 300 g serka philadelphia lub innego śmietankowego
  • 2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
  • 4 jajka
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki masła
  • sól
Przygotowanie:
Czosnek posiekaj lub rozetrzyj. Usmaż na maśle.
Dodaj szpinak. Przypraw do smaku. Podgrzewaj do odparowania wody. Ostaw do ostygnięcia.

Rozgrzej piekarnik do 200 stopni.

Oddziel żółtka od białek. Ubij białka. 
Wymieszaj łyżką żółtka ze szpinakiem i delikatnie z białkami.

Na blachę wyściel pergamin. Wyłóż masę szpinakową i rozsmaruj na całej powierzchni. 

Wstaw do piekarnika i piecz 8-10 minut.

Połącz serek z jogurtem. Wysmaruj nim całą powierzchnię upieczonego i ostudzonego "ciasta" szpinakowego. Na serek wykładaj plastry łososia.

Zawijaj roladę i owiń ją ściśle folią spożywczą. Zwiń brzegi.

Odstaw do lodówki na minimum godzinę.

Przed podaniem pokrój w plastry 1-2 cm.

Smacznego!

Wypróbuj również:

0 komentarze

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię :) Zapraszam ponownie!